Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArroyo, Andrew T.; Kidd, Angel R.; Burns, Susan M.; Cruz, Ivan J.; Lawrence-Lamb, Judy E.
TitelIncrements of Transformation from Midnight to Daylight: How a Professor and Four Undergraduate Students Experienced an Original Philosophy of Teaching and Learning in Two Online Courses
QuelleIn: Journal of Transformative Education, 13 (2015) 4, S.341-365 (25 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1541-3446
DOI10.1177/1541344615587112
SchlagwörterOnline Courses; College Faculty; Undergraduate Students; Educational Philosophy; Qualitative Research; Black Colleges; Nontraditional Students; Transformative Learning; Learning Experience; Personal Narratives; Virginia
AbstractDrawing from the qualitative tradition of narrative inquiry, and situated in an online learning environment at a historically Black college or university, this study explores the potential transformative impact of an original teaching philosophy from the perspectives of a tenure-track assistant professor and four former, nontraditional undergraduate students of age 28-62. We use our experiences to investigate (a) how we made practical meaning of the teaching philosophy? (b) what we learned about ourselves? and ultimately (c) whether we might have been (trans)formed in the process? When analyzed through the framework of Jack Mezirow's theory of transformative learning, our narratives offer evidence of transformative learning that is at least incremental in nature. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Transformative Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: